IP przy kawie – Granice dozwolonego używania znaku towarowego w linkach sponsorowanych

Rozpoczął się grudzień, śniegu póki co nie ma. Zamiast siedzieć w domu i marzyć o niedostępnym lepieniu bałwanów (nomen omen utworów w świetle prawa autorskiego), czas wybrać się na kolejne spotkanie „IP przy kawie”!!

Izabela Kowalczuk, absolwentka UW WPIA i alumni naszego koła, spotka się z nami przy kawie i opowie o nurtującym problemie granic dozwolonego używania znaku towarowego w linkach sponsorowanych i nie tylko.


Większość z nas choć raz dziennie w pole wyszukiwania przeglądarki internetowej wpisuje jakieś zapytanie, aby uzyskać potrzebne nam informacje czy dostęp do strony internetowej. Wśród wyników wyszukiwania często pojawia się tzw. linki sponsorowane. Są one wywołane poprzez „wykupienie” przez Reklamodawców słowa kluczowego stanowiącego dane zapytanie. Czy zastanawialiście się kiedykolwiek czy „wykupienie” słowa kluczowego będącego znakiem towarowym jest dozwolone?
Po wydaniu opinii przez Rzecznika ETS Maduro i w przeddzień wydania przez ETS orzeczenia w tzw. łączonych sprawach Google, zastanowimy się czy w świetle europejskiego i polskiego prawa znaków towarowych uprawnieni są chronieni przed takim wykorzystaniem znaku? Czy też bardziej odpowiednią ochronę daje ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji czy też kodeks cywilny?
Inspiracją do podjęcia takiej tematyki była praca magisterska Izy pt. „Znak towarowy w reklamie kontekstowej”, nagrodzona w konkursie na najlepszą pracę naukową organizowanym przez Urząd Patentowy RP.

Spotkanie odbędzie się 11 grudnia (piątek) o godzinie 19:05 w kawiarni Tarabuk przy ul. Browarnej 6. Prosimy oczywiście o potwierdzenie obecności.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *